bijzondere natuurverschijnselen

25 maart 2017 - Tapawera, Nieuw-Zeeland

De kiwi's die we gezien hebben waren niet op te foto te zetten. Het zijn nachtdieren, dus was het er behoorlijk donker, flitsen is slecht voor de diertjes, dus...

In de Hokitika gorge is een azuurblauw meertje, dat je weer kunt bereiken via een swingbridge. De kleur van het water ontstaat mede doordat er water van de gletsjers op uitkomt.Een klein stukje verderop in een geweldig stuk natuur de Dorothy falls bekeken.

We hebben de Arthur's pass een stuk gereden en dezelfde weg weer terug. Was zeker de moeite waard!

Omdat we een paar dagen wat rustiger aan willen doen hebben we een camping uitgekozen waar veel wandel mogelijkheden zijn. Nelson creek. Een geweldige plek. Hier hebben we de Callahans track gelopen. Behoorlijk steil de berg op, maar een prachtige wandeling. Eenmaal terug op de camping, willen we even naar de overkant lopen om wat te drinken en stap ik in een kuil en val. Gevolg een erg dikke en blauwe voet. Voorlopig dus strompelen in plaats van wandelen. (baaalen)

Via de westkust verder naar het noorden gereden en dan kom je bij Punakaiki de pancake rocks tegen. Ze zijn miljoenen jaren oud. Niemand weet hoe ze precies ontstaan zijn. Door zon zee en wind brokkelen ze langzaam af. Het is om stil van te worden.

Bij Westport heb je Cape Foulwind een soort rotsuitstulping in de Tasman zee. Daar leeft een kolonie zeeberen. Ik ben er nog niet achter hoe je het verschil kunt zien tussen zeeleeuwen, zeeolifanten en zeeberen. Het formaat misschien??

We zijn weer iets verder getrokken en zitten nu in Tapawera. In de regen.

1. Ine:
    Oh wat een pech Marian
    Hopelijk snel weer beter.
    Jullie maken echt veel mee. Leuk zo'n eiland waar zoveel moois is te zien.
    Sterkte!
  2. Petra:
    25 maart 2017
    Jullie beleven heel wat mooie dingen,en zien ontzettend veel,maar die ene voet die ik daar zie hoort daar niet zo tussen,dus hopelijk gaat het snel weer beter en kunnen jullie verder met genieten, groetjes Henk en Petra
  3. Floor & Jake:
    25 maart 2017
    Wat vervelend die val, hopelijk gaat het snel beter!
    Wat betreft verschillen tussen zeeleeuw, zeehond en zeebeer: ooit in Blijdorp zeiden we: ze kunnen zwemmen en daar kon de vrijwilliger-gids niet om lachen. De zeehond verschilt van zeeleeuw en zeebeer (ook pelsrob geheten) door de oortjes, bij de laatste 2 zijn de oorschelpen duidelijk(er) zichtbaar. Ten opzichte van de zeeleeuw heeft de zeebeer een veel dikkere vacht (is minder glad). De zeeleeuw heeft een echt koppie, de zeebeer heeft meer een spitse snuit (minder nek). Helpt dit een beetje? Groetjes Floor & Jake
  4. Ellen:
    25 maart 2017
    O jeetje Marian! Hoop dat je gauw weer op de been bent, nu even voet omhoog en sudokuutje maken!!!Het allerbeste...
  5. Hans en fonny vermeer:
    Hallo Ton en Marian,
    vervelend je zere voetje,maar ach,gaat weer over! Mooie foto's, jullie genieten zo te zien en te lezen van deze mooie reis! Gaat het wonen en rijden in en met de camper goed?Veel plezier nog samen.
    Groetjes uit de "Vennep"Fonny en Hans
  6. Marieke:
    25 maart 2017
    Ohoooh. Pootje goed omhoog houden. Arnica smeren. Wat een hoop te zien hé. En zo mooi allemaal. Nou dan wordt het foto's nemen ipv wandelen. Veel plezier
  7. Marjolein Nienhuis:
    25 maart 2017
    Nieuws uit de natuur...... :-)
    De natuur is daar zeker prachtig, fijn dat jullie dit met ons delen. Lang leven het internet.
    Ben vooral gecharmeerd van de Pancake Rocks. Echt schitterend.
    Oh oh.....balen van je voet. Wat een ongelukkig moment.
    Ook ik wens je een spoedig herstel.
  8. Marga en Coen:
    25 maart 2017
    Ziet er weer mooi uit allemaal. Beterschap met je voet!
    Gr. Coen en Marga
  9. Hans en carla:
    mooie geweldige natuur
    veel beterschap met je voet
    groetjes Hans en Carla
  10. P & J:
    27 maart 2017
    wat een pech zeg. Hopelijk ben je snel hersteld, anders is het wel een handicap bij wandelingen. Prachtige foto's. En zeeolifanten hebben een slurf(je) althans de mannetjes
  11. Blanca:
    27 maart 2017
    Ziet er allemaal weer erg mooi en leuk uit, behalve de voet natuurlijk!
    Beterschap Marian!!
  12. Marieke:
    28 maart 2017
    Hoe is de grote storm rond Australië bij jullie? Toch al wel winderig op veel eilandjes daar. Jullie al naar Noord eiland?