Een aantal wandelingen en gletsjers

21 maart 2017 - Hokitika, Nieuw-Zeeland

Een aantal dagen geen netwerkverbinding gehad, maar nu zijn we weer even in de bewoonde wereld.

We hebben een track gelopen op een hoogvlakte langs the Clutha River. Een prachtig gebied met erg veel fietsers. Even verderop een kortere wandeling naar de Blue Pool hiervoor hebben we gebruik gemaakt van een swingbridge. Heel apart.

Daarna zijn we via de west kust naar het noorden gereden en onder andere de gletsjers Fox en Fransz Josef bezocht. Nieuw Zeeland is een van de weinige landen op de wereld waar de gletsjers uitmonden in een regenwoud. Je loopt dus eerst een heel stuk door het regenwoud om vervolgens de gletsjers te zien!. De grond bevat hier erg veel ijzer, dat kun je zien aan de rood/bruine kleur van de keien.

Ross is een oude goud vind plaats en kun je nog wat oude spullen bekijken. Onder andere de plaatselijke gevangenis.

In Hokitika hebben we een broedcentrum bezocht van de kiwi's. Een vogel die bijna uitgestorven is, maar waar men hier erg trots op is. De plaatselijke bevolking noemt zichzelf dan ook kiwi. In dit centrum hebben we ook aal van zo'n 2 meter lang gezien. We waren tijdens voedertijd in het centrum en mocht ik de dieren voeren en voelen. Ze zijn inderdaad ze glas als een aal.

1. Ronald:
    Hoi Marian en Ton,

jullie berichten krijg ik nu prima toegestuurd!!

Mooie verhalen, foto's en erg leuk om te lezen wat jullie beleven. Ik krijg nu al zin in onze reis naar het Zuider- eiland.

Genietze

groet van
    Ronald
  2. Petra:
    21 maart 2017
    Wauw wat een mooie foto's​,ik had een paar foto's aan ons mam laten zien die vond dat toch wel leuk , groetjes en nog veel plezier
  3. Hans en fonny vermeer:
    Hoi Marianne en ton.
    Het ziet er allemaal gaaf uit. Mooie foto's maar alleen ton is op die ene foto wel erg oud geworden .
    Gr. Fonny en Hans
  4. Ton en Marian naar Nieuw Zeeland:
    21 maart 2017
    Ja hij zit dan ook al jaaaaaren vast
  5. P & J:
    21 maart 2017
    Prachtige natuur. Zou die reuzen-aal lekker zijn?
  6. Marga:
    21 maart 2017
    Prachtig daar zeg. De swingbridge ziet er hetzelfde uit als de hanging bridges in Costa Rica. Dat was inderdaad een hele aparte ervaring. Je loopt dan hoog boven het regenwoud. Apart hoor die reuzenalen.
  7. Ine:
    Mooie foto's!
  8. Samantha:
    21 maart 2017
    Wat een bijzondere ervaringen allemaal! Jullie zullen de ochtend van de wandeling wel even goed moeten bedenken. Wat doe ik nu aan. Haha eerst tropische weer en daarna ijs.... ;-)
  9. Ton en Marian naar Nieuw Zeeland:
    21 maart 2017
    Ach laagjes over elkaar werkt prima
  10. Ton en Marian naar Nieuw Zeeland:
    Die aal wordt 80 tot 100 jaar, zal dus wel taai zijn
  11. Marieke:
    21 maart 2017
    Wat een belevenis. Mooie natuur zeg. En dan de rest er ook nog bij. Fijn dat jullie zo genieten M
  12. Hans en carla:
    21 maart 2017
    Dit is zeker een mooie vakantie Dat laten de foto,s zien
    en de leuke verhalen om te lezen groetjes
  13. Blanca:
    22 maart 2017
    Hey reizigers,
    Wat een leuk verhaal en wat een mooie foto's weer. Erg jaloers hier hoor!
    Geen foto van de kiwi?
    Hoe bevalt de camper?
    Groetjes Blanca
  14. Marieke (H):
    22 maart 2017
    Wat jullie zien en fotografeerden doen mij denken aan de tijd van de prehistorie. Mooi hoor!