NZ alpen en weer terug naar de kust

11 maart 2017 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

We hebben een paar dagen door de NZ alpen getrokken en oa een wandeling door een oerbos gemaakt. Het weer lijkt wel erg op het Nederlandse weer. De ene keer loop je in een korte broek en dan heb je weer een dikke trui nodig.

Het landschap in het middengedeelte van het Zuidereiland is best afwisselend. Je komt door de NZ alpen, langs heel veel meren, maar ook hele stukken door een prairie. Ook hier wordt veel gedaan aan schone energie dmv een groot aantal dammen die zorgen voor "witte steenkool". We zijn inmiddels weer terug aan de kust. Natuurlijk genieten van de oceaan, maar ook pinguïns en zeerobben.  In Moeraki heb v en we de boulders gezien. Enorme ronde stenen, die gevormd zijn rond een organisme, zo'n 60 miljoen jaar geleven.

Nu een paar dagen in een stad. Dunedin met een Schots karakter.

1. Petra:
    11 maart 2017
    Nou dat is genieten daar,dat zie ik wel, prachtig.genietenmaar zou ik zeggen, groetjes van Henk en Petra
  2. Peter:
    Leuk om te lezen! Mooie foto's ook. Lekker genieten
  3. Floor & Jake:
    Hoi Marian & Ton,

Veel last gehad van een jetlag of viel dat wel mee? Mooie foto's hebben jullie al gemaakt. We gaan ervan uit dat dit een miniem topje van de hoeveelheid is. Geniet van al het moois dat jullie zien. Wij lezen jullie verslagen graag. Groetjes, Jake & Floor
  4. P & J:
    11 maart 2017
    Jullie maken ons jaloers. Prachtige foto's. Ga lekker door zo. Geniet er van.
    We wachten op de volgende editie.
  5. Ine:
    11 maart 2017
    Ziet er goed uit. Lekker genieten!
  6. Marieke:
    11 maart 2017
    Apart zeg dat van die boulders. Hoop daar ook foto van te zien tzt. Xx M
  7. Hans en carla:
    mooie foto,s geniet ervan Hans en Carla
  8. Marjolein Nienhuis:
    11 maart 2017
    Fijn om te lezen hoe jullie genieten van het natuurschoon.
    Jullie laten ons twee bijzondere foto's zien, die van de zeerob en pinguïn.
    Hûh....zul je denken.
    Ja.......bijzonder omdat ze in een groene omgeving zijn gefotografeerd.
  9. Marieke (H):
    11 maart 2017
    Dat van die boulders is nieuw voor mij. Mooi!