Marlborough sound

2 april 2017 - Picton, Nieuw-Zeeland

Van het Tasman NP via een toeristische route, de Queen charlotte drive naar de Marlborough sound gereden. Op deze weg haalden we gemiddeld een snelheid van 30-35 km per uur en dan kom je bordjes tegen van maximaal 100!! Gestoord zijn ze. De Marlborough sound lijkt een beetje op de fjorden in Noorwegen. Ze zijn wel heel anders ontstaan. In Noorwegen zijn ze gevormd door de gletsjers en hier is het een berglandschap waarvan de dalen zijn volgelopen. Dus al die eilanden en schiereilanden zijn de toppen en van de bergen.
Een heerlijk rustige camping vol met konijntjes.
Ton is erg blij met de NZ lekkernij: hockey pockey ijs. Roomijs met stukken caramel.
Intussen de straat van Cook overgestoken. Prachtige vaart gehad.

1. Ellen:
    4 april 2017
    O wat prachtig daar! Hoop dat het weer goed gaat met je voet Marian! En Ton weer blij met z'n ijsje haha!!
  2. Marga:
    4 april 2017
    Wat is het mooi daar. Als je een beetje je best doet, moet die 100 kilometer per uur toch best kunnen :-)
  3. Hans en fonny vermeer:
    4 april 2017
    Ziet er goed uit. Mooie wegen en lekker ijs. Geniet er nog maar even van want de dagen gaan snel en op enig moment begint het aftellen.
  4. Samantha:
    4 april 2017
    Wat leuk konijntjes! Vivianne vraagt zich af of er dan ook veel paaseitjes zijn op jullie camping....Mooie foto's ook weer. Klinkt idd lekker roomijs met caramel. Is dat een specialiteit daar? Veel plezier nog xxx Samantha
  5. Marieke (H):
    4 april 2017
    Nou, dank je wel hoor. Nu heb ik dus de hele verdere avond dat liedje 'do the Hokey Pokey' in mijn hoofd...
  6. Marian Rodewijk:
    Sorry marieke
    Voordeel is wel dat je nu af en toe aan ons denkt
  7. Hans en carla:
    4 april 2017
    Als alle konijnen keuteltjes paaseitjes waren zat Vivianne goed ,het is echt wel heel mooi daar genieten maar groetjes uit Uje
  8. Hans (dus):
    5 april 2017
    Loopt op de camping ook hazepeper ? Krijg nu al honger.
    Goed dat Ton geen lactose intolerantie heeft met dat hokipoki ijs
    Geniet verder !