Wanganui

7 april 2017 - Tongariro National Park, Nieuw-Zeeland

In wanganui zijn veel oude gebouwen bewaard gebleven. Er zijn een aantal musea, waaronder een met portretten van maori's. Als we in de stad aankomen is men druk bezig met dik plastic en zakken zand. De laatste dagen heeft het flink geregend en de verwachting is dat de rivier in de middag buiten zijn oevers zal treden. De musea zijn dicht. Pech voor ons, maar verschrikkelijk voor de plaatselijke bevolking. Alles wordt in veiligheid gebracht. Als de politie verschillende wegen afsluit, besluiten wij om terug te gaan naar de camping, waar we afgelopen nacht hebben gestaan. Die ligt hoog, dus veilig en dan hopen dat we de volgende dag verder kunnen....

Helaas de route die we willen rijden is afgesloten en de stad is inderdaad onder gelopen. We moeten dus omrijden (zo'n 100 km). We willen naar het Tongariro NP.

Er is daar een track, de Tongariro Alpine Crossing van 19,5 km en een hoogteverschil van 800 m die we gaan lopen. Alleen heb ik nog teveel last van mijn voet voor deze uitdaging en zal Ton hem dus zonder mij moeten gaan lopen. Balen, ik had heeeeel graag mee gewild.

1. Petra:
    7 april 2017
    Go wat jammer nou,maar ja er komt wel weer iets anders moois op jullie pad, groetjes
  2. Samantha:
    7 april 2017
    Even een tegenslag. Jammer dat je nog last hebt van je voet. Maar wel weer nog een ervaring rijker :-)
  3. Hans en fonny vermeer:
    7 april 2017
    Het is in ieder geval een reis vol avonturen. Zolang je het zelf droog houd is het te overzien. Sterkte met je voet en nog veel plezier.
  4. Marga:
    7 april 2017
    Dat is inderdaad wel heel jammer. Hopelijk kun je de volgende tracks wel weer meelopen.