Kauri bomen

13 april 2017 - Waipoua Forest, Nieuw-Zeeland

Wij zijn inmiddels in het kauri bos aangekomen. Dit is een gebied aan de westkust van het Noorder eiland, ruim boven Auckland.
Kauri 's zijn enorme bomen die duizenden jaren oud kunnen worden. De bijzondere exemplaren hebben een naam gekregen. Zo is er bv een boom die the father of the forest heet en zo'n 1500 jr oud is.
Maar de allergrootste van NZ is the lord of the forest en ruim 2000 jr oud!

1. Petra:
    13 april 2017
    Prachtig ,daar schitterend.jullie hebben al heel wat moois gezien!!!!Op naar het volgende, groetjes
  2. Hans en fonny vermeer:
    Hallo Marian en Ton,
    Imponerend die grote/oude bomen. Het doet ons denken aan de bomen in het Sequoia National Park in America. Op naar het volgende hoogtepunt !
    Gr. Fonny en Hans
  3. Hans (dus):
    14 april 2017
    de Lord , die heb ik nog geplant ! Grapje ! indrukwekkend ! Ga verder wij genieten mee !
  4. Hans en carla:
    Indrukwekkend wat wij allemaal te zien krijgen ga zo door dan is het voor ons zeker de moeite waard om door te gaan om door te gaan met jullie reisverslag te blijven volgen groetjes uit uje